Eigen vervoermiddel

Kijk of u uw eigen vervoermiddel (zoals een auto of een fiets) kunt aanpassen voordat u iets nieuws koopt. Op de Hulpmiddelenwijzer van Vilans ziet u wat er mogelijk is.

Is het aanpassen van een normaal vervoermiddel niet genoeg? Misschien is een ander vervoermiddel beter voor u. Bijvoorbeeld een scootmobiel, een elektrische fiets of een rolstoelgeschikte auto.

Bent u 75 jaar of ouder en rijdt u auto? Dan moet u bij uw rijbewijsverlenging gekeurd worden. Kijk op de website van het CBR voor meer informatie.

Of bel Voormekaar voor informatie en advies.

Voormekaar - teams per dorp of kern

CBR - rijbewijskeuring

Telefoonnummer
0900 02 10

Hulpmiddelenwijzer - vervoer


Een parkeerkaart voor gehandicapten vraagt u aan bij de gemeente. De kaart staat op naam van de gehandicapte. Er hoeft dus geen kenteken op te staan.

Een parkeerplaats voor gehandicapten vraagt u ook aan bij de gemeente. De parkeerplaats kunt u alleen aanvragen als u al een parkeerkaart voor gehandicapten heeft. De parkeerplaats is gekoppeld aan uw kenteken. Alleen uw voertuig mag hier parkeren.

Een parkeerkaart en een parkeerplaats voor gehandicapten vraagt u aan op de website van de gemeente. Hier leest u ook aan welke voorwaarden u moet voldoen.

Gemeente Berkelland - parkeerkaart gehandicapten

Gemeente Berkelland - parkeerplaats gehandicapten


Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.

Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Dan kunt u hulp krijgen van een professionele cliëntondersteuner. De hulp van een cliëntondersteuner is gratis. Heeft u behoefte aan cliëntondersteuning? Neem contact op met Voormekaar of kijk op de website van Stichting MEE.

De cliëntondersteuner helpt u met:

  • uitzoeken wat de juiste zorg of ondersteuning voor u is
  • in contact komen met de juiste organisaties
  • aanvragen van de juiste zorg of ondersteuning
  • de administratie die nodig is voor de zorg of ondersteuning

Stichting MEE - cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning voor inwoners van de gemeente Berkelland.

Postadres
Postbus 517
8000 AM Zwolle

E-mailadres
info@mee-oost.nl

Telefoonnummer
0314 34 42 24

Voormekaar - cliëntondersteuning

Informatie over het aanvragen van een onafhankelijk cliëntondersteuner.

Voormekaar - teams per dorp of kern


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.
  • Gaat uw klacht over hulp die u via de gemeente krijgt? Geef uw klacht ook door aan de gemeente.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u. Heeft u behoefte aan cliëntondersteuning? Neem contact op met Voormekaar, of kijk op de website van Stichting MEE voor meer informatie.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Een klacht over de gemeente moet schriftelijk. Op de website leest u hoe u een klacht indient bij de gemeente.

Gemeente Berkelland - klachten over de gemeente

Postadres
Postbus 200
7270 HA Borculo

Stichting MEE - cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning voor inwoners van de gemeente Berkelland.

Postadres
Postbus 517
8000 AM Zwolle

E-mailadres
info@mee-oost.nl

Telefoonnummer
0314 34 42 24

Voormekaar - cliëntondersteuning

Informatie over het aanvragen van een onafhankelijk cliëntondersteuner.