Crisis thuis

Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.

Neem voor hulp met schulden contact op met de stichting Schuldhulp op Maat. Of met de Stadsbank Oost Nederland. Humanitas Financiële Thuisadministratie helpt u met het op orde krijgen van uw administratie thuis.

Humanitas Financiële Thuisadministratie

Hulp bij het ordenen van de eigen administratie en het inzichtelijk maken van de financiële situatie.

Postadres
Torenstraat 9

Telefoonnummer
06 30 33 32 98

Schuldhulp op Maat (SOM)

Stichting voor hulp bij schulden en het op orde brengen van de administratie.

Stadsbank Oost Nederland

Budgetbeheer, Schuldregeling, Sociale lening, Beschermingsbewind, Verklaring WSNP,

Bezoekadres
Spelbergsweg 35
7512 DX Enschede

Postadres
Postbus 1393
7500 BJ Enschede

Telefoonnummer
088 766 36 66

Juridisch loket - huurachterstand


Bel naar Veilig Thuis. Zij zorgen ervoor dat u opgevangen wordt als het nodig is. Dat kan ook op een geheime plek zijn. Uw kinderen mogen ook mee.

In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.

Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website Blijf van mijn dier.

Veilig Thuis Noord en Oost Gelderland

Advies- en meldpunt voor iedereen die met (vermoedens van) huiselijk geweld en/of kindermishandeling te maken heeft of krijgt. Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.

Telefoonnummer
0800 20 00

Blijf van mijn dier

Mannenmishandeling

Veilig Thuis

Veilig Thuis is het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld en kindermishandeling. Veilig Thuis is er voor slachtoffers, plegers en mensen die bezorgd zijn om anderen. Anoniem blijven is mogelijk.

Telefoonnummer
0800 20 00 (gratis)


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.
  • Gaat uw klacht over hulp die u via de gemeente krijgt? Geef uw klacht ook door aan de gemeente.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u. Heeft u behoefte aan cliëntondersteuning? Neem contact op met Voormekaar, of kijk op de website van Stichting MEE voor meer informatie.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Een klacht over de gemeente moet schriftelijk. Op de website leest u hoe u een klacht indient bij de gemeente.

Gemeente Berkelland - klachten over de gemeente

Postadres
Postbus 200
7270 HA Borculo

Stichting MEE - cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning voor inwoners van de gemeente Berkelland.

Postadres
Postbus 517
8000 AM Zwolle

E-mailadres
info@mee-oost.nl

Telefoonnummer
0314 34 42 24

Voormekaar - cliëntondersteuning

Informatie over het aanvragen van een onafhankelijk cliëntondersteuner.