Hulpmiddelen

Er zijn veel hulpmiddelen om uw leven gemakkelijker te maken. Bijvoorbeeld:

  • hulpmiddelen voor het huishouden, zoals grijpers, kookplaatbeveiligers en stastoelen
  • hulpmiddelen om mobiel te blijven, zoals een rollator of een rolstoel
  • hulpmiddelen om in contact te blijven met anderen, zoals personenalarmering en aangepaste telefoons

Kijk op Hulpmiddelenwijzer.nl wat u nodig heeft. Of vraag advies aan uw huisarts of aan een ergotherapeut.

Wilt u leren omgaan met een hulpmiddel? Een ergotherapeut kan u helpen.

Hulpmiddelen kunt u vaak de eerste 6 maanden lenen bij de thuiszorgwinkel. Heeft u langere tijd een hulpmiddel nodig? Neem dan contact op met de gemeente of met uw zorgverzekeraar.

De kosten voor een hulpmiddel worden soms vergoed. Door de gemeente of door uw zorgverzekeraar. Als u geen recht heeft op een vergoeding kunt u een hulpmiddel zelf kopen. Bijvoorbeeld tweedehands.

Wilt u meer informatie of advies? Bel Voormekaar. Zij weten waar u hulp kunt krijgen.

Thuiszorgwinkel Totale Zorgwinkel

Thuiszorgwinkel met een ruim aanbod aan hulp- en gemaksmiddelen.

Bezoekadres
Bedrijvenweg 6a
7161 AJ Neede

Telefoonnummer
0545 29 63 68

Uitleenpunt Livio MC Hageman

Zorgpunt, open op maandag, woensdag en vrijdag van 9.30 - 11.30 uur.

Bezoekadres
J.W. Hagemanstraat 46-2
7151 AH Eibergen

Voormekaar - keukentafelgesprek

Uitleg over de inhoud en het verloop van een keukentafelgesprek.

E-mailadres
info@voormekaar.net

Telefoonnummer
0545 25 03 00

Hulpmiddelenwijzer


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.
  • Gaat uw klacht over hulp die u via de gemeente krijgt? Geef uw klacht ook door aan de gemeente.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u. Heeft u behoefte aan cliëntondersteuning? Neem contact op met Voormekaar, of kijk op de website van Stichting MEE voor meer informatie.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Een klacht over de gemeente moet schriftelijk. Op de website leest u hoe u een klacht indient bij de gemeente.

Gemeente Berkelland - klachten over de gemeente

Postadres
Postbus 200
7270 HA Borculo

Stichting MEE - cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning voor inwoners van de gemeente Berkelland.

Postadres
Postbus 517
8000 AM Zwolle

E-mailadres
info@mee-oost.nl

Telefoonnummer
0314 34 42 24

Voormekaar - cliëntondersteuning

Informatie over het aanvragen van een onafhankelijk cliëntondersteuner.